waarisdezetijgernu.reismee.nl

Serendipity

Oftewel serendipiteit, het op zoek zijn naar iets maar wat anders onverwachts vinden wat beter blijkt te zijn.

De Australische Rob die ik in Mongolië ontmoet had, attendeerde mij hierop en het is in mijn hoofd blijven hangen, in de afgelopen drie maanden is mijn pad al zo vaak veranderd en ja, je weet natuurlijk niet hoe het had geëindigd als je op het pad had gebleven wat je in je hoofd had, maar mijn gevoel zegt dat het niet beter had kunnen gaan tot nu toe en als ik terug kijk in mijn korte leven dan kan ik er wel een patroon in ontdekken, elke keer als er iets vervelends gebeurt, ben ik er beter uitgekomen, waarschijnlijk geldt dit voor miljoenen mensen maar het is toch fijn voor je innerlijke rust. Serendipity is the magic word baby.

Even een kleine opsomming wat ik/wij in het fosterhome tot nu toe gedaan hebben, veel boodschappen gedaan, een nieuw sponsorship contract gemaakt, we hebben twee sponsors tot nu toe, ik sponsor Preyrna en een vriend van mij uit Amerika, Kyle Mayfield (thanks bro) sponsort Hem, een printer aangeschaft voor op kantoor, een nieuwe website gemaakt (www.nepalfosterfoundationorg.webs.com in zo'n beetje alle talen van de wereld beschikbaar, dus check hem uit) en een start gemaakt voor een mooie relatie met de Himalaya encouters, een hele grote organisatie die graag met kleinere foundations zoals ons wilt samenwerken omdat het echte families zijn, en zo is dat ook, elke dag als ik de kinderen terug breng van school roepen ze allemaal mummy daddy, blijft dat prachtig vinden, de kinderen van DB en Rekha worden door de (foster) kinderen didi (grote zus)en daai (grote broer) genoemd. De 4 jongens slapen op 1 kamer met twee stapelbedden en de meisjes slapen met z'n zevenen op 1 kamer met 1 stapel bed en een twee persoonsbed, de oudste dochter die migraine heeft slaapt op de grond, nu ben ik geen dokter maar dat lijkt mij niet echt bevordelijk, de bedden vallen van ellende uit elkaar en het is wachten op een ongeluk, helaas is mijn donatiebudget niet toereikend genoeg voor nieuwe bedden, maar ik heb toch besloten om ze aan te schaffen.

DB en ik wouden graag een kippenren achterin in de tuin maar helaas werd dat niet goedgekeurd door de huisbaas, dat had prachtig voor de kids geweest natuurlijk en hebben ze ook wat vaker een eitje en een stukkie vlees. We hebben ook heel wat kleinere dingen gedaan zoals voetballen in het park, ik Had Paul, een rooie brit van twee bij twee, 3 keer een panna gegeven, kan het nog steeds. We hebben speelgoed voor ze gekocht, een atlas, puzzels en kleurboeken, een taart gekocht voor de verjaardag van de jongste dochter en 6 augustus zijn we wezen picknicken bij de Himalaya encounters, dat was een prachtige dag, de kids hadden hun beste kleren aan en we probeerde het geheim te houden maar een dag van te voren werden ze al zenuwachtig. We speelden voetbal, volleybal, badminton (totdat de hond de shuttle had opevreten) er werd gegeten en gedanst, ik niet natuurlijk want ik drink hier niet en ja, die twee horen bij elkaar ja. Als je 1 kind de lucht in gooit willen ze allemaal, maar ze hebben niet allemaal het postuur van Roman (dat 4 jarige kruimeltje) en ik wil me niet laten kennen natuurlijk, dus ik heb weer gefitnesst voor de rest van het jaar.

Nogmaals iedereen harstikke bedankt voor jullie donaties.
Ik heb de afgelopen tijd aardig wat mailtjes rondgestuurd en sommige mensen geven de begrijpelijke reactie, 'ja er zijn zoveel foundations, waarom zou ik aan jullie wat geven'
ja, weet ik niet, ik kan alleen verwijzen naar een prachtig lied.

A little love can change it all



Reacties

Reacties

Aad

Hai,
Mooi verhaal weer! En zo zie je maar soms is het niet erg als je pad veranderd.
En als ik naar de foto's kijkt dan brengen jullie veel vreugde mee ..... die lach en die mooi koppie'S wat zal je daar een plezier aan beleven!

en alle foto's waren weer heel leuk om te zien!
groetjes
aad

Wim en Debbie

Ricky!! Mooi verhaal joh..! Wij hebben bijna hetzelfde gevoel gehad, zijn een paar dagen wezen helpen in een kindertehuis op Java...maar jij bent helemaal goed bezig, super! Succes verder!

Pa,

Hoi Ricky,weer een mooie reportage en foto,s en wat een vrolijke gezichten,volgens mij breng jij daar goed bezig wij zijn trots op je.

ria prins

Hoi, Rick is alles goed uit te houden?
Je ziet er op de foto,s goed uit.
Leuk zo alles weer te lezen hoe het met de kinderen ga.
je ben goed bezig hoor, al die nieuwe spullen, en moet je hard werken ?
Heb je wel tijd voor je zelf.
Hoe lang blijf je nu in Nepal, Ik kijk weer uit naar je volgende verhaal en naar je super foto,s.
Dikke Kus.

thea

een mooi verhaal ricky
jij ben goed bezig respect kanjer
jij zal hierdoor er ook weer sterker uitkomen
de foto,s waren helemaal leuk vooral die vrolijke kinder kopjes we genieten zo allemaal met je mee
bedankt daar voor en t is ook leerzaam toch
jij zie er trouwens goed uit relex
ik hoor je wel weer lieve groetjes en een knuffffff xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!