waarisdezetijgernu.reismee.nl

Wuhan en Shanghai

Over Wuhan kan ik kort wezen, Shanghai daarintegen, alleen al door het hardop te zeggen gaan er bij veel mensen al de oogies glinsteren, Shanghai, meer dan 23 miljoen inwoners, de grootste stad van China, de meest moderne stad van China en voorbeeld stad voor de rest van China.

Niet voor niets ben ik hier al 3 weken, ook heb ik hier wat meer van de Chineese cultuur geleerd en die is toch wat ingwikkelder als ik dacht, ik omschrijf het graag als 'there is more then first meet the eye' want de eerste 2/3 weken dacht ik dat iedereen vriendelijk is en dat zijn ze ook, maar dat is slechts de oppervlakte, wat mij ook verbaasd is dat het hier zo onzettend veilig is, je kan hier als jongen of meisje op je gemakkie een rondje gaan lopen om 3 uur s'nachts.
Ik heb hier de laatste 3 weken ontzettend veel interessante mensen ontmoet, zoals Rob en Racheal uit Engeland waarmee ik een paar dagen optrok en ik had een bromance met Kyle, een Amerikaanse gozer waarmee ik drie dagen achter elkaar de stad heb geraakt, en goed ook, prachtige tijd, Nikki (brits-india) heeft ook 2 dagen mee gedaan, zij werkt hier in Shanghai dus ik eet nu bijna dagelijks met haar en verder tientallen mensen ontmoet natuurlijk, dat is het mooie van reizen.

Kyle en ik stonden na 1 van onze avonturen in het nachtleven van Shanghai op een plantenbak buiten de club M2 om 5 uur s'nachts naar een matpartij te kijken, toen 1 van die gasten knocked out werd gemept, dat was het moment dat de lokale held besloot om hem maar eens zes keer op zijn hoofd te stampen, de agenten en uitsmijters stonden erbij en keken er naar, de beste man zag er niet zo heel lekker uit en kon volgens mij (rare westerse gedachten) wel een ambulance gebruiken, hoewel ik zelf een E.H.B.O diploma heb besloot ik om hem niet te helpen, want als hij overlijdt, dan kan je alles gaan betalen, zo ook bij een auto ongeluk, ik heb het zelf gelukkig nog niet gezien maar van andere backpackers gehoord, als ze hier iemand goed aanrijden dan zetten ze hem nog even in zijn achteruit om er nog een paar keer over heen te gaan om te zorgen dat ie dood is, dat is namelijk goedkoper.
Alles hier in China draait om geld en om wie je kent, er zijn meisjes die zeggen, als je een iphone voor me koopt, dan ben ik je vriendin, als je met een Chineese wilt trouwen, moet je een huis en een auto hebben en haar vader een shitload geld geven, hartverwarmend niet, maar je hebt ook weer de andere kant, de traditioneel opgevoede, die denken dat kroegen slechte plekken zijn vol met slechte mensen, daarom gaan ze naar de karaoke, maar die zitten vol met hoeren, dus ja, dat is weer zo'n tegenstelling, maar goed, het is in ieder geval een enorm interessant land.

Daarom kom ik hier ook zeker terug, maar donderdag vlieg ik naar Nepal om te beginnen met mijn vrijwilligerswerk in het weeshuis, voor details zie mijn 2e verhaal hier op mijn blog,
er kan uiteraard nog steeds geld gedoneerd worden, je kan bij mijn broers terecht of mijn ouders, je kan me ook een mailtje sturen (rickypoot@hotmail.com) dan geef ik mijn rekeningnummer, ik zal foto's maken van de spullen die ik koop en die op mijn blog uploaden, zodat iedereen kan zien wat er met de centjes gedaan word, alvast harstikke bedankt tijgers,

spreek jullie in Kathmandu


Reacties

Reacties

Bobby

Hee rick,
Dat knokken klinkt heftiger dan in sanlitun, wij waren waarschijnlijk te kort in shanghai om de mooie kanten te ontdekken ;)
Als je nog de kans hebt probeer de soho club daar kan je voor een 10tje alles drinken wat je wilt of je wordt uitgenodigd door een chinese meid die wat met je wilt drinken dan is het gratis :)

En gefeliciteerd alvast!! want waar jij bent is het al je verjaardag, ik wacht nog een paar uurtjes :D

grt

Sijmen Lienke Renske Ruben

Hey Ricky,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en alvast gefeliciteerd met je broer! Dat is eens wat anders om op een ander moment jarig te zijn dan Bobby, of...in elk geval: gefeliciteerd en maak er een gezellig feestje van!

Pa,

Hoi,Ricky van harte gefeliciteerd met je verjaardag en met je broer,drink er maar een paar van me in Nepal
Pa.

Arie

He Ricky,
toffe verhalen man... ik zal binnenkort ff dat bedrag naar je overmaken. Of wellicht regel ik het wel ff via Just of Bobby, wat is het makkelijkst?
Ben je daar trouwens nog jarig?
Gr. Arie

Ria van Toorn

Hoi Ricky,

Ten eerste van harte gefeliciteerd, ook met Bobby. Lees al je verhalen en bekijk al je foto's, geweldig.
Geniet ervan!

Groetjes Kimberley, Willem en Ria

ria prins

Eerst ff een dikke verjaardag,s kus van mij.
Ik hoop dat de meiden die om je heen zwerven, jou ook vele kussen geven.
Nou weer van alles beleeft he.
En nu Nepal, dat zal wel heftig zijn daar.
En sta dan maar is stil hoe goed wij het dan wel hebben.
Rick een fijne verjaardag en tot gauw weer xxxxx

thea

hallo ricky
gft met je verjaardag en met die van je broer
je ben wel een rot end weg om je even te komen feliciteren
wat een verhaal joh als je daar klappen krijgt
of een aanrijding echt keihard
we volgen je verhaallijn en je foto,s
ja je beleef meer dan dat je thuis zou blijven zitten
ik heb van de week even pech gehad enz
ik heb nu een hechting in mij lip en een dik face
lucky me rik gr en tot de volgende x let goed op je zelf xxx

Ria

Hoi Ricky,
Wat een bizar verhaal zeg, kan het me haast niet voorstellen. Rij er nog maar een paar keer overheen My God.
Wat geld niet doe pfffff. Ben blij dat je die verhalen van de backpackers heb gehoord heftig.
En dan naar het cafe of de karaoke hoe krom hahahaha.
Kijk weer uit naar je verhaal uit Nepal.
Zal weer een heel ander verhaal zijn.
Groetjes Ria xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!