waarisdezetijgernu.reismee.nl

Datong,

De god uit het noorden is neergestreken.

De 29e van mei zou ik vertrekken vanuit Mongolië naar Datong in China, een stukkie van 24 uur, op de 28e van mei, bewees ik mezelf wederom ''na de gebruikelijke vodka en bier in de kelder van het hostel'' over geen ruggengraat te beschikken, ik ging nog ff naar de disco, het was één van de meeste trendy clubs uit Ulaan Bataar, maar de bonte avond op een plaatselijke camping is spannender, nietemin waren we met een leuk groeppie, in totaal drie Nederlanders, een Australiër en wat latijnse lui, de handtastelijke vrouwelijke baas van het hostel was ook mee, veel gelachen en na sluitingstijd wilden de Mongolen uiteraard een potje met ons knokken, maar daar had ik niet zo heel erg trek in, s'middags stond ik voor het hostel een peukkie te roken en wou er een Mongool een steen tegen me hoofd gooien, vraag me niet waarom, in mijn optiek is het gewoon een agressief volkie.
Om 7.07 werd ik wakker, brak van de vodka en stinkend naar chinggis khaan bier, tijdens mijn bezoek aan het toilet realiseerde ik dat mijn trein om 7.15 zou vertrekken, de chauffeur stond op mij te wachten en ik weet niet hoe ik het gered heb, want ik was natuurlijk nog stront lazurus, maar zo'n 10 seconden voor vertrek stond ik in de trein, Ik was een beetje teleurgesteld in mezelf, dat ik het nog steeds voor mekaar krijg om in dit soort situaties te belanden, maar aan de andere kant moet ik er niet meer tegen vechten, ik zal mezelf voortaan accepteren zoals ik ben, Rockster Ricky, brak, verrot en altijd alles op het laatste moment.

De 30e van Mei kwam ik in de ochtend aan in Datong, ik telde twee backpackers op het station, mister Ghou, de meneer van de lokale tourtjes, kwam gelijk naar me toe om te vragen of ik een tourtje wou, 'leg me eerst maar eens uit waar mijn hotel is en dan praten we verder' beantwoordde ik hem, bij het hotel aangekomen had ik geen probleem met de communicatie, want die was er gewoonweg niet, maar mister Ghou kwam na 5 minuten aangelopen om weer te vragen of ik een tourtje wou, ik zei dat hij me wel ff kon helpen met vertalen, me uitleggen waar de pinautomaat was en waar me treinkaartje is die hier klaar zou liggen.
Om kwart over 8 was ik in mijn hotelkamer en om 9 uur begon de tour, ik had mister Ghou niet echt een antwoord gegeven want ik ging eerst lekker douchen, om 9 uur besloot ik om toch maar mee te gaan met de tour en liep ik naar de lobby, mister Ghou stond daar te wachten en was verheugd om mij te zien en stak een hand in de lucht, waarop ik triomfantelijk beide armen de lucht in gooide alsof ik net aankwam op zestienhoven na het winnen van de championsleague, zo zweefde ik door de lobby, ik val hier tenslotte toch niet op.

De hangende tempels van Datong, daar was ik tenslotte voor gekomen, op de foto's lijkt het niet zo hoog, maar je kan van mij aan nemen dat het echt heel hoog is, het is in 400 nog wat gebouwd en dat deden ze door zichzelf te laten zakken vanaf de top van de berg, dat is te bizar voor worden natuurlijk, na geklungel met stokkies tijdens de lunch en uit/toe gelachen door de chineese touristen, gingen we naar de 45 grotten van Datong, een groot complex met als ingang een schitterende tempel, de grotten met honderden Boedha's en gebeeldhouwde verhalen, zijn ook in 400 nog wat aangelegd, toen Datong de hoofdstad was, indrukwekkend om te zien en logischerwijs mocht je van veel grotten geen foto's maken.
S'avonds stond ik op mijn maatje Pravik (londen) te wachten voor het hotel, de lokale (miljoenen) bevolking moest toch ff staren naar deze knapperd, eerst wat verlegen en ongemakkelijk, maar als ik ze een knipoog gaf, dan reageerde ze met glimlachen en hoofdbuigingen, ontzettend leuk om hier rond te lopen, ik ben op dit moment de langste inwoner van Datong en eindelijk heb ik de status die bij mijn gedrag past,

Ik ben een Rockster

Reacties

Reacties

Joke

Hallo kind, wat maak je weer rare dingen mee met die mongolen,ben blij dat je daar van daan bent. Maar zorg wel dat je op tijd bent als de trein vertrekt, en indd. je bent altijd op het laatste nippertje dat heb je altijd in je gehad van wie je dat hebt weet ik niet,niet van mij of je vader, maar goed je bent er altijd gekomen waar je zijn moest dus zal dat daar ook wel lukken. Je verhalen zijn weer leuk om te lezen en je foto,s zijn ook mooi indrkwekkend die grote boeda,s je ziet in iedergeval een hoop mooie dingen.Nou kind dikke kus van je moeder en doe voorzichtig XXXXX

Ria Troost

Hoi Ricky, Idd Ben blij dat je daar weg ben pffffffffffff. Ben het met je moeder eens. Wat een verhaal weer schitterend. Ik zou de hele dag van slag zijn als ik zo laat wakker werd (en ook nog met een kegel) hahaha en dan toch nog je trein halen. Nou ja je ben der.
En leuk de Rockster en langste man van Datong hihi hoe verzin je het. Je maakt zat mee en ziet heel veel lijkt wel of je al veel langer weg ben.
Veel plezier in Datong en let op jezelf.
Dikke knuffs Ria xxx

ria prins

Zo rock ster, het is weer heerlijk het verhaal van jou te lezen.
En ja van wie heb je dat alles op het laatste moment, het is maar goed dat ik met Ton reis, want ja alles op het laatst, zit ook een beetje in mij.
Ik lig ook gewoon in bed en ton heb alles al ingepakt, en ik moet nog beginnen.
Maar kijk jij wel ff uit, een steen naar je kop krijgen, van die gekke mongolen.
De foto,s zijn prachtig.
Maar vergeet jij niet dat je broer er aan komt???!!!
Maak eens wat foto,s van de bevolking, zo dat we kunnen zien hoelang is een chinees .
Ik kijk weer uit naar je verhaal.
Je Tante.xxxxx

Lienke Prins

Hoi Ricky,
Wat een geweldige verhalen maak jij, je hebt echt talent! Bij terugkomst kan je zo een TVserie maken! Ik zou zeggen geniet ervan, maar dat doe je duidelijk al.
Groetjes van Sijmen, Renske, Ruben en Lienke

Tini Woord

Hey Ricky, heb gelachen maar ook tussen de regels door m'n hart vast gehouden, best gevaarlijk allemaal. Maar je hebt wel wat meegemaakt zeg en je kan het
leuk verhalen . Je vraagt je misschien af, wie is dat nou weer T.W Nou ik ben Hanneke's moeder en jouw moeder's, moeders , Doei Ricky

mitchels

ach ja een klein biertje moet kunnen toch??haha

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!