waarisdezetijgernu.reismee.nl

4 dagen kamperen in Mongolië

Jawel, je leest het goed, deze stadstijger is de countryside ingetrokken met een tentje en een slaapzak, met een voorbereiding van lik me kut.

Na mijn vorige tourtje door Terelj, heb ik het een paar dagen rustig aan gedaan, ben naar wat musea geweest en ff een paar dagen goed gegeten, nou ja goed, volgens mij heb ik het al eerder verteld, maar bij de gelegenheden waar de gewone Mongool eet, heb je vlees, vlees en vlees, verschillende soorten gerechten maar het vlees blijft hetzelfde, rundvlees.
S'avonds heb ik het fantastisch hier gehad in het hostel, het bier en de vodka vloeide rijkelijk, er werd gitaar gespeeld en gezongen (de 1 wat beter als de ander) en ik kon het goed vinden met een gozer uit oostenrijk, Phillip genaamd, een hardcore motherfucker die de dag ervoor een straatgevecht had gehad met vijf mongolen, hij had nogal een slokkie op en het laatste wat hij herrinnerde was dat hij een tak van een boom afbrak, hij zal wel gewonnen hebben want hij was niet echt gewond, behalve zijn hand dan, dus ik vond het wel een goed idee om met hem en Kat (engels meissie) wat drinking games te gaan doen in een illigale japanse bar die hij kende, prachtige avond gehad, er was nog een Mongools meisje die mij probeerde aan te randen, ik denk dat zij een goeie marva zal zijn, door de sake had ze tenslotte al aardige zeebenen, alleen zag het er een beetje raar uit dat de rest wel gewoon stilstond.

Ulaan Bataar, de stad waar ik in verblijf is een shithole, en het verkeer maakt geen onderscheid tussen een leeg blikje cola of een menselijk lichaam, maar dat went vanzelf.
Dus het werd tijd om weer ff op pad te gaan, ik heb geprobeerd om naar de Gobi woestijn te gaan, maar je hebt wel minstens 10 dagen nodig, om er een beetje van te kunnen genieten, en zolang had ik niet meer, na wat rondgevraagd te hebben bij iedereen, besloot ik om mij aan te sluiten bij Juan en Rebecca (Argentijn en Spaans) en Nina (Frans-Engels) ik ging toch al de laatste paar dagen met hun om, dus ik wist al dat ze gezellig waren, we pakte de bus naar het park, en we zijn bij turtle rock uitgestapt, dat was al bekend terrein voor mij en we hadden een prachtige plek tussen een heuvel en wat bossen, met daar omheen een moeras gedeelte, Juan maakte zich druk om water, maar tourguide Ricky wist wel een bronnetje te vinden, dus Juan was ook weer gerust gesteld, ikzelf was ook in mijn nopjes, want ik was de man van het vuur.

Met Nina deelde ik een tent, die ongeveer 1 vierkante meter groot was, maar je past er ook makkelijk met z'n vieren in, we hebben nogal wat regen gehad, dus zaten we een keer met z'n allen te eten in onze tent, gezellig.
We hebben ontzettend veel gelopen, het landschap verveelt nooit, ook niet als je in de stromende regen loopt, onderweg werden we door een nomaden familie uitgenodigd voor thee, en die is iets anders dan in Nederland, het is met zout en koemelk of kamelenmelk, ik vind het wel lekker, maar volgens de gebruiken moet je als gast 3 kommen drinken, en altijd met de rechterhand aannemen en gelijk een slokkie nemen voor je hem neerzet, ook al brand je je muil eraan. Juan begon een gesprek met de beste man, na een minuut had hij bijna een paard gekocht, haha, het is dat Rebecca een beetje oplette anders kon hij gaan lappen. S'nachts in de tent slapen is ook een aparte ervaring, je hebt hier veel honden rond lopen en die heten geen Benji of Lassie, een wild paard moest ff aan mijn hoofd ruiken vanaf de andere kant van de tent en je hoort een shaman druk trommelen en wat geluiden maken, geesten oproepen ofzo, of gewoon kiehard aan de vodka.

Juan en Rebecca blijven nog ff kamperen maar Nina gaat morgen vliegen dus besloot ik om vandaag (26/05/2011) met haar mee terug naar de stad te gaan, en hoe kan je dat beter doen dan te liften, (je hebt maar 1 bus per dag) we hadden nog geen kilometer gelopen en waren nog geeneens bij de hoofdweg of we hadden al een lift te pakken, een prachtige comfortabele auto, met een bestuurder waar je bij voor de verandering is een keertje geen doodsangsten uitstond, we deden er ongeveer anderhalve uur over om in de stad te geraken en nu ik hier weer ben, ben ik blij dat ik zondag er weer vandoor gaat, dus tot dan nog ff aan de vodka en misschien nog een sake'tje,

zie jullie in China


Reacties

Reacties

Hilde

Ha Ricky,
Wat een mooie (en melige) verhalen. Ik moet er erg om lachen. Ook mooie avonturen. Geniet ervan!
Groetjes van Hilde

Ton je reisbegeleider in bange tijden

Verschrikkelijk dat je dan ook nog de tent met Nina moet delen tijdens zo'n luxereis. ik zou het niet pikken hoor. KOM VOOR JE ZELF OP !!! voor je het weet lig je met 10 meiden in een tentje van 1 vierkante meter.
Veel sterkte

Ria Prins

Hoi Ricky, nou aan eten kom je niet tekort, en vlees.
En de thee, ja joh als het maar lekker is.
Mooie foto,s en af zien in de regen.
Maar Nina die vergoed alles.
Jongen nog veel reisplezier.

René Bol

Zo, ik ben weer helemaal op de hoogte. Jezus, wat maak jij een hoop mee, man. Je bent nog geen maand weg en hebt al een verhaal van een maand of drie.

Tot China!

Marion

Hoi wereldreiziger.
Wat kan je goed schrijven, we genieten van je verhalen, ik heb ze uitgeprint om ze nog eens op de luie bank te lezen.
Wat onmoet je een hoop leuke mensen en wat maak je veel mee, gewoon te gek.
Veel plezier in China en kijk al uit naar je volgende verhaal.
Wees voorzichtig en pas goed op jezelf.
Liefs Marion.
en natuurlijk ook van Ben.

Serge

Yo Ricky, serge "maak de pis niet lauw":-) hiero, mooi verhalen en te gekke trip. Hoop dat we als je ooit nog eens terugkomt in Nederland avondje gaan drinken. Noord Korea was te bizar.Na 4 dagen kon ik de grote leider niet meer zien of horen. Poedels in de dierentuin, schietbaan geweest en op Alcatraz uitgekeken. Beijing was VET, ben nu Chinees aan het leren. Have fun en zal zeker je boeiende verhalen blijven volgen. toi toi

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!