waarisdezetijgernu.reismee.nl

sint Petersburg

en kijk is ff, alweer een verslagje,

allereerst even vermelden dat ik geen kleurenfoto's kan uploaden, want dat trekt die blog niet, ik zal hem denk ik kleiner moeten maken ofzo, maar eerder dat ik daar achter ben gekomen hoe dat moet zal ik bijna in China zitten denk ik, afijn.

Na gezellig op stap te zijn geweest in Düsseldorf ging ik een lekker stukkie vliegen, gek eigenlijk, want ik voelde me een beetje zeeziek, gister dus aangekomen, na lekker in de zon te hebben gelegen de afgelopen paar dagen was de kennismaking met sint Petersburg een stuk minder aangenaam, nat en koud. ik werd keurig opgehaald door een russische schone, Marina, en zij heeft mij samen met de chaffeur afgezet bij het hotel. Daar aangekomen was het tijd voor een powernappie, maar ja, je bent toch in sint Petersburg, dus de stad maar in, wat rondgestruind totdat ik een beetje door had hoe de stad in mekaar zat, lekker fout bij de macdonalds wat gegeten, want ik had een vette bek nodig, en denk niet dat ze hier een frikadelletje speciaal hebben, wel maiskolfen, die eten ze hier als frikadellen, dat snap ik dan niet, maar goed.

Vanmorgen ben ik er vroeg uit gegaan, eerst maar eens naar de andere kant van de stad lopen, waar niet zoveel toeristen zijn, ik zocht een supermarkt maar die heb ik nog steeds niet gevonden, wel verkopen ze overal bier, en ze hebben wel overal kruideniertjes, maar daar kan je niks krijgen, toen ik vanmorgen op de lokale markt was, dacht ik een supermarkt te hebben gevonden, een lange lage winkel helemaal volgedouwd, hier moet ik wezen dacht ik, na 3 rondjes door bierblik drinkende mannen te hebben gelopen, kwam ik erachter dat er helemaal geen ingang was, en dat het ook helemaal geen lange winkel was, maar allemaal kleine hokkies aan elkaar, waar je je bestelling moet door geven door een raampie van 30 cm bij 30 cm, ik moet nog even ontwesteren denk ik, maar het valt mij een beetje moeilijk te rijmen dat ik nog geen russische appie hein heb gevonden, terwijl je struikelt over media markt, ikea, subway en de mac natuurlijk, wat hier volgens mij een soort statussymbool is, druk jonge, en het is niet eens te vreten.
uiteindelijk had ik de markt een beetje door, en had ik mijn flessie ijsthee, en dat kostte mij maar 15 roebel meer dan een rus, daarna lekker wezen wandelen, ik heb vandaag de 20 km minimaal gered, ff langs fc zenit geweest, en de gebruikelijke toeristische highlights, ik ben ook nog ff het marine museum ingeweest, kon het toch niet laten, niks mooier dan een Russische kruiser en niks is zo prachtig als Russische propaganda. Vanmiddag werd het in ene keer lekker weer, zelfs goed warm, alleen ik had me eigen bedacht om toch maar lange mouwen aan te houden, tattoo´s met windrozen, sterren en zwaluws is hier voornamelijk voorbehouden aan de maffia, en ik denk niet dat die mannen het nou echt zullen waarderen als ze dit droppie voorbij zien struinen, ook had tattoo Bas mij al het advies mee gegeven om maar niet naar de sauna te gaan, en ach, voel me ook niet echt in een stoere bui.
verder vind ik dat de jongere generatie een stuk opener is dan de ouwere, de ouwere generatie vind ik niet leuk, en zo denken ze ook over mij bij voorbaat. Ik heb ook een prachtige Russische roodharige dame ontmoet, Ivanka, die ontzettend graag naar mijn hotelkamer wou, maar ik denk dat de hoteldirectie dat niet zo op prijs stelt, foto´s volgen uiteraard nog als ik ze kan plaatsen, morgen nog wat musea doen en wat kerkies langs, ik ga denk ik ook nog ff langs ome Lenin, spreek jullie vanuit Moskou weer

Reacties

Reacties

Ton, je reisbegeleider in bange dagen

He Bob de bouwer, Je eerste verslageb zien er er goed uit en zijn aangenaam te lezen, ga zo door en je kunt het Boekenweerkgeschenk 2012 gaan schrijven.
Even 2 tips:
Tip 1 Fotos: Maak een kopie van je fotos in een ander mapje op je pc en verklein ze , om ze daarna te uploaden. Reismee geeft je ook een optie om een verkleinings programma van hun te gebruiken.
Tip 2 je verslag: Als je je verhaaltje geschreven hebt dan kopieer het eerst even ( ctrl-c ) voordat je het verstuurd. Gaat dan om de een of andere reden iets mis met verzenden ( is mij ook al eens gebe.urd )dan kun je hem terugplakken met ( ctrl-v ).
Doe Lenin en Ivanka de groetjes.
Ps Als je nog steeds herrie op je kamer hebt ondanks dat het raam dicht is , kun je nog altijd de ijzeren gordijnen dicht doen.

Ton.

Larissa

Hihi,wat een leuke verhalen Ricky!!
Jammer dat de skype niet helemaal werkte maar leuk om toch even gechat te hebben..
Fijn om te horen dat alles goed gaat,en ben benieuwd naar je volgende avonturen :-)!!

Kus X

Ria Prins

Ik zie je al lopen daar , ja ggen appie om de hoek.
Ik denk ook wat een andere wereld.
Lenin bezoeken hou je aan de regels , niet lachen ernstig kijken, wij ook meegemaakt in Hanoi, ome ho gezien, wat een poppokast, maar wel een belevenis.
Hoelang blijf je nu in Peters burg ?
Ik ben benieuwd.
Je Tante.

van mijzelf

bedankt voor de tips Ton, het is ook allemaal niet zo moeilijk he, haha,

@tante Ria, pak vanavond de trein naar Moskou, vond het ook wel weer mooi geweest hiero,

fijn dat jullie de verhalen leuk vinden, probeer het ook een beetje kort te houden, zo dat het een beetje makkelijk wegleest,

groetjes Ricky

michel schrijen

klinkt al weer goed!!
maar ik had toch die russische schone meegenomen!!ook dat hoort bij de cultuur!!haha
groetjes

Joke

Hallo kind, leuk je verhaal om te lezen en dat het goed gaat. dikke kus van je moeder XXX

En bedankt voor je moederdag krabbel

René Bol

He Ricky,
Goed verslag, hoor. Leuk geschreven. Leest makkelijk weg. Ik ben nu al benieuwd naar de avonturen die volgen :-)

Ard

sluit me helemaal bij aan, dat je verhalen leuk te lezen zijn, heb me via de e-mail aangemeld

have fun!

grt. Ard

Bobby

Hee broertje :)
Zoals je al vaker gehoord hebt leuke verhalen om te lezen!
Mischien wilt de receptie van je hotel wel een oogje dichtknijpen als je een paar roebeltjes doorschuift ;)

-xxx-

Suzanne

We wachten natuurlijk met smart op de fot's van Marina en Ivanka ;-)
veel plezier in Moskou!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!