waarisdezetijgernu.reismee.nl

Düsseldorf, een klein stapje van een grote wandeling

Jawel, hier mijn eerste echte reisverslag.

Ik had twee dagen terug in Düsseldorf al een verslag gemaakt, maar toen drukte deze computerwonder op een knopje en was alles weg, ik had afgesproken in de stad, en daarna kwam het er niet meer van, dus vandaar nu pas poging 2.

Mijn reis is alweer 3 dagen oud en begon met de trein vanuit Vlaardingen-west, lekker treinritje gehad, in Duitsland een uurtje vertraging gehad vanwege een bermbrand, dat vond ik wel een mooi moment om ff te gaan roken, uiteraard heb ik mijn peukie ook in de berm geflikkerd. Maar voordat we Duitsland in mochten, hadden we eerst een paspoort controle van de militaire sterke arm, jawel, met open grenzen. Bij iedereen in de coupé
was het in orde, alleen dit stukkie schorriemorrie moest ff ondervraagd worden natuurlijk, niet tevreden met mijn antwoorden, pakte mijn vriend van marechaussee de telefoon erbij
om ff met het kantoor te bellen, waarschijnlijk kreeg hij een shitload aan informatie, maar
ik vond Willie Nelson een stuk interessanter, met Georgia on my mind zag ik dat ze nog aan het discussieren waren, maar uiteindelijk mocht ik toch Duitsland in, ik had nog ff kunnen vragen of ze niks beters te doen hadden, maar ik vind het ook wel een fijn gevoel dat big brother mij goed in de gaten houd.

Het hotel bleek vlakbij het station te liggen, wat vet relaxed is, dus spullen gedumpt om de
boel een beetje te verkennen en wat te eten, ik voelde me toch wel een beetje moe dus ik dacht, doe is gek, gaat vroeg naar bed, ik hoorde veel verkeer in de kamer en bedacht dat het wel slim was om het raam dan dicht te doen, maar die was al dicht. Fantastische nacht gehad natuurlijk, maar s'ochtends er gewoon vroeg uit, ff 30 keer opdrukken en twee rondjes om het hotel gerend en ik was weer het mannetje. Ik kwam vroeg aan op de boulevard, lekker rustig, ben vandaar naar het hipste gedeelte van de stad gelopen om te chillen voor het haventje, lekker lang uit liggen onder de soort van euromast, achter me waren ze aan het filmen, denk voor het songfestival, als je me op tv wilt zien moet je denk ik ergens in het oostblok wezen. Het was echt super mooi weer en ik was onderhand uitgeput natuurlijk, dus ben ik lekker languit in het parkie verderop gaan leggen, helaas moest ik nog een flightbag (beschermhoes voor backpack) kopen, dus moest ik nog aan de slag ook en ik had er al 1 voor maar twee/derde van de prijs van mijn backpack.

S'avonds had ik met Suzanne afgesproken, al jaren niet gezien, dus een hoop te bespreken en kon zij mij mooi het lokale leven laten zien. Düsseldorf is echt kicke, relaxte sfeer, het kroegleven speelt zich buiten af op straat, en overal stervens druk, volgens Suus moesten wij schweinen hacken (als ik het goed heb) en alt bier drinken, gezellig met wildvreemden aan tafel en uiteraard buiten op straat, het bier word zo voor je neergezet en blijft aan 1 stuk doorstromen, prachtig, maar niet zo mooi als de halve varkenspoot met bot en al op mijn boord, ja zo horen vikingen te eten. Ik had hem al lekker zitten, toen we de alt-stad nog moesten raken, en allerlei verschillende Düsseldorfse brouwseltjes moesten nuttigen, de ene kroeg vond ik nog leuker als de andere. Alleen de volgende dag moest ik er om zes uur uit want ik moest gaan vliegen, ik was zowaar keurig ff na twaalven thuis, volgende dag lekkert brak natuurlijk, maar ik had een prachtige avond gehad, je kan het kwa grootte vergelijken met Rotterdam, alleen doen die duitsers het beter, het is bourgondisch, warm en gezellig, zekers dat ik er nog een keertje terug gaat, en je bent erzo,

latex

Reacties

Reacties

Ria Prins

Hoi Ricky, eerst een compliment, voor je schrijf werk, ik zat er midden in, echt goed hoor.
En ja hoor jij wordt weer eens aangehouden, dat zal wel meer gebeuren denk ik.
En ik ben erg benieuwd naar de verhalen uit china.
Let goed op je zelf, en ik vind het geweldig wat je doet.
Dikke kus, en veel reis plezier, ik kijk alweer uit naar het volgende verhaal.
Tante Ria.

Daphne

Tja en dat gebeurt Ricky weer!! Wordt natuurlijk weer aangehouden!! Hahahahaha..
Leuk verlag hoor om te lezen!!

Dikke kus Daphne

Suzanne

Hee Ricky!
Dat heb je leuk geschreven! De hele Schweinhaxe was inderdaad echt het hoogtepunt! Of waren het de salmiaki's? Oh nee! Ik weet het alweer: het was de super gezellige sfeer om met jou bij te
kletsen :-D
Ik was trouwens ook super brak vrijdag en heb met moeite de dag door kunnen komen... Maar het was het waard!

dikke x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!